پایگاه خبری فولاد ایران- بسیاری از شرکتهای خودروسازی در حال بررسی مجدد قابلیت دوام خودروها و کامیونهای هیبریدی برای رفع تقاضای مصرفکننده و اجتناب از جریمههای پرهزینه مربوط به اقتصاد سوخت فدرال و استانداردهای آلایندگی هستند.
به گزارش فولاد ایران، بسیاری از این شرکتهای خودروسازی شروع به سرمایهگذاری میلیاردها دلار در خودروهای تمام الکتریکی کردهاند و دولت بایدن تلاش کرده است تا هر چه سریعتر خودروهای برقی بیشتری را در جادههای ایالات متحده عرضه کند.
اما خودروهای هیبریدی که دارای موتورهای احتراق داخلی سنتی همراه با فنآوریهای باتری EV هستند میتوانند در کوتاهمدت به صنعت خودروسازی کمک کنند تا مصرف سوخت و آلایندهها را کاهش دهند و در عین حال رو آوردن مصرفکنندگان را به سمت برقیسازی خودرو آسانتر کنند.
گفته می شود فروش خودروهای الکتریکی هیبریدی سنتی یا HEV مانند تویوتا پریوس از خودروهای تمام الکتریکی در سال 2023 پیشی گرفته است. حدود 1.2 میلیون دستگاه خودرو تا نوامبر سال جاری فروخته شده است که این سهم در مقایسه با کل فروش سال گذشته 2.8 واحد درصد افزایش یافته است.
خودروهای برقی 6.9 درصد از فروش در ماه دسامبر یا تقریباً 976560 دستگاه را تشکیل دادند که در مقایسه با کل فروش سال گذشته 1.7 درصد افزایش داشت. فروش خودروهای برقی هیبریدی پلاگین یا PHEV تنها ۱ درصد از فروش ایالات متحده را تا ماه نوامبر به خود اختصاص داده است.
جسیکا کالدول، مدیر اجرایی بینش ادموندز، گفت: «در چند سال گذشته صحبت های زیادی در مورد حرکت به سمت الکتریکی شدن و نوعی کنار گذاشتن هیبریدی ها صورت گرفته است، اما ... هیبریدها نمرده اند. بسیاری از مصرف کنندگان در خارج وجود دارند که علاقه مند به برق رسانی هستند، شاید آماده نباشند تا کاملاً الکتریکی شوند.
هیبریدیها همچنین میتوانند هزینه کمتری داشته باشند و بسیاری از نگرانیهای مربوط به خودروهای برقی مانند اضطراب برد و کمبود زیرساخت شارژ را برطرف کنند. طبق گفته ادموندز، میانگین هیبریدی امسال 42381 دلار قیمت داشت. این کمتر از میانگین تقریباً 59400 دلار برای یک EV است.
منبع: CNBC