به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نظرسنجی های انتخاباتی امریکا

پایگاه خبری فولاد ایران- در حالی که آمریکا وارد سال انتخاباتی می شود، نظرسنجی ها سرنخ هایی در مورد نتیجه این انتخابات اراده می دهند. اما چقدر باید به آنها ایمان داشت؟ در دو دوره ریاست‌جمهوری گذشته، آنها به اشتباه عمل کردند و هر بار به شدت حمایت از دونالد ترامپ را دست کم گرفتند. به نظر می رسد آقای ترامپ دوباره نامزد جمهوری خواهان شود.
در سال 2016 اندازه و ترکیب رای دهندگان نظرسنجی ها را شگفت زده کرد. نظرسنجی ها پیروزی هیلاری کلینتون در آرای مردمی را پیش بینی کرده بودند. اما در سطح ایالتی، این نظرسنجی‌ها به‌شدت شکست خوردند.
جالب اینجاست که نظرسنجی هایی که سطح تحصیلات پاسخ دهندگان را در نظر گرفته بودند دقیق تر بودند. حدود 52 درصد از نظرسنجی های ملی این کار را انجام داده اند. بنابراین پس از آن انتخابات، اکثر نظرسنجی‌ها شروع کردند به اطمینان از اینکه نمونه‌های آنها سطح تحصیلات آمریکایی‌ها را بهتر منعکس می‌کند و بنابراین شکاف حزبی رو به افزایش بین افراد دارای مدرک دانشگاهی و بدون مدرک دانشگاهی را کشف کردند.
اما پس از آن، در سال 2020، یک فروپاشی نظرسنجی دیگر رخ داد. در سنجش آرای مردمی ملی، نظرسنجی‌کنندگان بیشترین شکست خود را در 40 سال گذشته داشتند و خطاهای آنها دیگر مربوط به قشر خاصی نمی شد بلکه در سراسر کشور موج می زد. در حالی که نظرسنجی ها به طور متوسط انتظار داشتند که آقای بایدن با 8.4 امتیاز اختلاف در آرای مردمی پیروز شود، امتیاز او تقریباً نصف این رقم بود.
به گزارش فولاد ایران، استفاده از نظرسنجی آنلاین نیز در سال های اخیر افزایش یافته است. در سال 2016، 38 درصد از نظرسنجی ها به صورت آنلاین انجام شده است. تا سال 2020 این تعداد به 64 درصد افزایش یافت. آنها ارزان تر از نظرسنجی های تماس مستقیم هستند، اما چالش های خود را به همراه دارند. نظرسنجی‌های آنلاین به‌جای دستیابی به نمونه‌ای تصادفی از جمعیت، به پاسخ‌دهندگانی که شرکت می‌کنند تکیه می‌کنند.
به هر حال، مصرف کننده فهیم بهتر است چند نکته را در نظر داشته باشد. اولاً، بهتر است از میانگین های نظرسنجی پیروی کنیم تا نظرسنجی تک. دوم، منطقی است که بیش از هر چیز بر روی نظرسنجی ها در ایالت ها تمرکز کنیم که نتیجه را در کالج انتخاباتی تعیین می کند. در نهایت، انتخابات نزدیک است و نظرسنجی هایی که نشان می دهد هر یک از نامزدها برتری بیشتری دارند، احتمالاً دور از ذهن هستند.
پس از کوتاهی در سال‌های 2016 و 2020، نظرسنجی‌کنندگان عاقلانه هستند که کمتر قول بدهند و امیدوارند که بیشتر به نتیجه برسند.


منبع: اکونومیست

۱۲ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۳۷
تعداد بازدید : ۳۰۰
کد خبر : ۶۸,۲۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید