به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نبرد 2024 برای روح آمریکا

پایگاه خبری فولاد ایران- این یک کلیشه است که انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده انتخاب های مهمی با پیامدهای طولانی مدت است. در واقع تعداد کمی از آنها به این صورت بوده اند. تفاوت بین دوایت آیزنهاور و آدلای استیونسون در سال 1952 یا بین باب دول و بیل کلینتون در سال 1996 در مورد مسائل و تغییرات بزرگ نبود. حتی رقابت‌های ایدئولوژیک‌تر، به‌ویژه لیندون بینز جانسون در برابر بری گلدواتر در سال 1964، یا جیمی کارتر در مقابل رونالد ریگان در سال 1980، در قلمرو عادی بود. آنها دیدگاه های متفاوتی را ارائه کردند. اما در هیچ یک از این رقابت‌ها هیچ نامزدی قوانین بازی را زیر سوال نبرد. تنها انتخابات قابل مقایسه با نبرد در آینده بین دونالد ترامپ و جو بایدن در سال 2024، ترامپ علیه هیلاری کلینتون در سال 2016 بود.
بنابراین کاملاً منطقی است که انتخابات امسال را در یک مقوله خاص خود قرار دهیم. برای اولین بار از آستانه جنگ داخلی ایالات متحده در سال 1860، سیستم آمریکایی خود آماده است که در رای گیری قرار گیرد. اما ابتدا دیوان عالی ایالات متحده احتمالاً باید یکی از مهم‌ترین قضاوت‌های سیاسی خود را در دهه‌های اخیر انجام دهد: این که آیا می‌توان از اصلاحیه چهاردهم برای جلوگیری از حضور ترامپ در انتخابات استفاده کرد یا خیر.
دادگاه عالی کلرادو و مقام ارشد انتخابات قبلاً گفته اند که او باید از شرکت در انتخابات مقدماتی ایالتی به این دلیل که در شورش علیه آمریکا شرکت کرده است، رد صلاحیت شود. با فرض اینکه تصمیم به نفع ترامپ باشد، دعواهای حقوقی لحن بحث برانگیزترین انتخاباتی را که آمریکایی ها شاهد بوده اند را ارائه می دهد.
به گزارش فولاد ایران، این احتمال وجود دارد که یک نامزد شخص ثالث، مانند سناتور ویرجینیای غربی، جو مانچین، یا فرماندار سابق مریلند، لری هوگان، نتیجه را پیچیده کند. پیشنهادهای جداگانه توسط رابرت کندی جونیور یا محقق کورنل وست نیز می تواند کالج انتخاباتی را به روش های غیرقابل پیش بینی منحرف کند. با این حال، انتخاب اساسی بین رئیس‌جمهوری است که نماینده نظام دموکراتیک ایالات متحده است و مردی که قول داده قوانین بازی را پاره کند. ترامپ صریحاً به قانون شورش استناد می کند که به او اجازه می دهد ارتش را در خیابان ها برای سرکوب اعتراضات مستقر کند. او همچنین از وزارت دادگستری برای انتقام‌جویی‌های شخصی استفاده می‌کرد. او همچنین کارمندان دولت فدرال را که در آزمون های وفاداری مردود می شوند اخراج می کند. اگر دادگاه‌ها نتوانند ترامپ شکست‌خورده را به‌خاطر جنایات ادعایی‌اش محاکمه کنند، تصور اینکه آنها می‌توانند پس از بازگشت او به قدرت، به عنوان بازرسی از او عمل کنند، غیرقابل تصور است.
دموکراسی آمریکا در خطر است. اما وضعیت اقتصاد و محاکمه های ترامپ تاثیر بیشتری بر روحیه رای دهندگان خواهد داشت. سیگنال ماه دسامبر توسط فدرال رزرو ایالات متحده مبنی بر اینکه چرخه نرخ بهره به اوج خود رسیده است، بهترین خبر بایدن در مدت زمان طولانی بود. اگر هزینه وام گرفتن به موقع شروع به کاهش کند، او شاهد بهبود تعداد آراء خود خواهد بود. به همین ترتیب، اگر ترامپ به یک جرم جنایی محکوم شود - به ویژه در محاکمه در ماه مارس در مورد تلاش او برای سرنگونی انتخابات 2020 - رای دهندگان متوجه این موضوع خواهند شد.
خنده دار این است که نظرسنجی نشان می دهد که آینده دموکراسی هنوز در خط مقدم ذهن رأی دهندگان نیست. دموکرات ها تاکنون در بیان دقیق آنچه در خطر است ضعیف بوده اند اما هنوز زمان برای اصلاح آن وجود دارد. برای سال 2024، هیچ کار فوری دیگری نمی تواند وجود داشته باشد.


منبع: فایننشال تایمز

۱۲ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۳۹
تعداد بازدید : ۲۵۷
کد خبر : ۶۸,۲۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید