به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

جنگ سودآوری صنعت باد

پایگاه خبری فولاد ایران- صنعت انرژی بادی به دلیل مشکلات زنجیره تامین و کنترل کیفیت با مشکلات متعددی مواجه شده است، صنعت انرژی بادی به ورطه سقوط رسیده است. اکنون، بزرگان انرژی بادی به دنبال تغییر شکل کسب و کار خود هستند تا اطمینان حاصل کنند که می توانند به سرعت سودآور شوند. از آنجایی که کشورهای سراسر جهان در حال گذار به سمت انرژی سبز هستند، این شرکت‌ها نقش مهمی در توسعه عملیات انرژی‌های تجدیدپذیر ایفا می‌کنند، با این حال، آنها باید پس از تجربه مشکلات عملکرد و سودآوری در دوره پس از همه‌گیری، ثابت کنند که برای این کار آماده هستند.
به گزارش فولاد ایران، چندین توسعه ‌دهنده اصلی انرژی بادی در سال‌های اخیر به دلیل چالش‌ های مختلف دچار مشکل شده‌اند. اولاً، در طول و پس از همه‌گیری، زنجیره‌های تامین به شدت مختل شد و باعث شد بسیاری از شرکت‌های بادی از توسعه پروژه‌های جدید عقب بمانند. ثانیا، اختلالات زنجیره تامین و تقاضای فزاینده برای مواد مرتبط با عملیات انرژی تجدیدپذیر به این معنی است که قیمت توربین ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ثالثاً، چندین شرکت انرژی بادی در سال‌های اخیر برای توسعه بزرگترین و کارآمدترین توربین‌ها به رقابت پرداخته‌اند. با تسریع تولید و عرضه این توربین‌های غول ‌پیکر، گزارش‌های متعددی مبنی بر خرابی‌ها منتشر شد و بسیاری از تجهیزات نیاز به بازسازی داشتند.
بزرگترین توسعه‌دهنده مزرعه بادی فراساحلی جهان، Orsted دانمارکی، در سال‌های اخیر به دلیل افزایش تورم، افزایش نرخ بهره و تاخیر در زنجیره تامین، شاهد کاهش سود بوده است. مدیر عامل شرکت هنریک اندرسن اظهار داشت: "انتظار می رود تداوم نوسانات ژئوپلیتیکی و همچنین مجوزهای کند و ساخت ناکافی شبکه در سراسر بازارها باعث عدم اطمینان در سال 2024 شود.
در جاهای دیگر، تغییرات بزرگ برای واحد باد زیمنس می تواند چشم انداز شرکت را بهبود بخشد. در این ماه، پس از آنکه این شرکت آلمانی پیش‌بینی سالانه خود را افزایش داد و اعلام کرد که مدیرعامل واحد توربین بادی خود به عنوان بخشی از تلاش‌های بازسازی جایگزین خواهد شد، سهام زیمنس 13 درصد افزایش یافت.
زیمنس همچنین سخت در تلاش است تا مشکلات کنترل کیفیت خود را برطرف کند تا اطمینان حاصل کند که پیشرفت‌های پروژه های جدیدش بدون مشکل و بدون فراخوان تجهیزات انجام می‌شود.
در حالی که بخش انرژی بادی در مواجهه با چندین فصل پیچیده هنوز در تلاش برای کسب سود است ادعا می‌کند، پیشرفت‌های اخیر در بخش‌های بادی چندین صنعت بزرگ حاکی از پیشرفت است. تقاضای جهانی برای پروژه‌های جدید انرژی بادی قوی است، با این حال، شرکت‌های انرژی بادی باید اطمینان حاصل کنند که آزمایش‌های کافی و کنترل کیفیت برای توسعه پروژه انجام می‌شود، نه اینکه برای برآوردن تقاضای رو به رشد عجله کنند.


منبع:Oilprice

۷ خرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۳۵
تعداد بازدید : ۲۱۱
کد خبر : ۶۹,۶۴۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید