به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

استفاده از آهن به جای کبالت و نیکل در باتری‌های لیتیوم یونی

استفاده از آهن به جای کبالت و نیکل در باتری‌های لیتیوم یونی
 
پایگاه خبری فولاد ایران- تیمی از محققان امریکایی در تلاشند تا با نشان دادن اینکه آهن به جای کبالت و نیکل می تواند به عنوان ماده کاتدی در باتری های لیتیوم یون استفاده شود، یک انقلاب سبز در بازار باتری ایجاد کنند.
یکی از محققان دانشگاه ایالتی اورگان در بیانیه ای رسانه ای گفت: ما واکنش پذیری فلز آهن را که ارزان ترین فلز است تغییر داده ایم. الکترود حاصل از این تحقیق می تواند چگالی انرژی بالاتری نسبت به مواد کاتدی پیشرفته در وسایل نقلیه الکتریکی داشته باشد و از آنجایی که ما از آهن استفاده می‌کنیم که هزینه آن می‌تواند کمتر از یک دلار در هر کیلوگرم باشد هزینه باتری‌های تولیدی به طور بالقوه بسیار پایین‌تر خواهد بود. 
به گزارش فولاد ایران،در حال حاضر کاتد 50 درصد از هزینه ساخت باتری لیتیوم یون را تشکیل می دهد. علاوه بر بحث مالی و اقتصادی، کاتدهای مبتنی بر آهن امکان ایمنی و پایداری بیشتر را فراهم می کنند.
از آنجایی که تولید باتری های لیتیوم یونی برای برق رسانی به بخش حمل و نقل افزایش یافته، تقاضای جهانی برای نیکل و کبالت  به شدت بالا رفته است. ولی این کاتد مبتنی بر آهن به دلیل کمبود منابع هیچوقت محدود نخواهد شد.

 

منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان شمال

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۱۶
تعداد بازدید : ۱۴۶
کد خبر : ۶۹,۸۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید