به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بیش از نیمی از خودروهای جدید فروخته شده در چین، الکتریکی یا هیبریدی

پایگاه خبری فولاد ایران- بر اساس داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین در ماه ژوئیه، برای اولین بار در چین، خودروهای با انرژی جدید به صورت ماهانه از خودروهای سواری سنتی سوخت احتراقی پیشی گرفته‌اند.
خودروهای انرژی جدید شامل خودروهای فقط باطری و هیبریدی می شوند. بر اساس گزارشی که اواخر پنجشنبه منتشر شد، این دسته 51 درصد از خودروهای سواری جدید فروخته شده در ماه گذشته در چین را به خود اختصاص داده است.
بر اساس محاسبات CNBC از داده‌های انجمن خودروهای سواری، این میزان در مقایسه با ضریب نفوذ 36 درصدی دقیقاً یک سال پیش و در ژانویه به زیر یک سوم کاهش یافته است.
آخرین گزارش نشان داد که خودروهای فقط باتری در ماه جولای از خودروهای هیبریدی، با ضریب نفوذ 28 درصد پیشی گرفته اند.
با این حال، و سایر شرکت های خودروسازی نشان دادند که مصرف کنندگان در چین به طور فزاینده ای خودروهای هیبریدی را ترجیح می دهند.
به گزارش فولاد ایران، چین بزرگترین بازار خودرو در جهان است. اما رشد اقتصادی کلی کند شده است، در حالی که رقابت شدید در دسته خودروهای انرژی جدید جنگ قیمتی را برانگیخته است.
داده های انجمن خودروهای سواری نشان می دهد که فروش کلی خودرو با 2.8 درصد کاهش به 1.72 میلیون دستگاه در ماه جولای رسیده است. خرده‌فروشی خودروهای انرژی‌های نو با افزایشی نزدیک به 37 درصدی به 878000 خودرو در ماه جولای رسید.
دولت چین بیش از یک دهه است که با یارانه ها و سیاست های مطلوب از صنعت خودروهای انرژی جدید داخلی حمایت کرده است. آخرین سیاست تجاری مقامات برای افزایش مصرف نیز بر ارائه بیشترین حمایت از خریداران خودروهای انرژی جدید متمرکز شده است.
سایر سیاست‌های ترجیحی در سطح شهر شامل دسترسی نامحدود به جاده‌های عمومی است، در حالی که خودروهای گازسوز ممکن است فقط برای بخشی از هفته اجازه تردد در آن خیابان‌ها را داشته باشند.
وسایل نقلیه جدید انرژی هنوز به این سرعت در ایالات متحده جای خود را پیدا نکرده اند.
بر اساس آخرین برآوردهای عمومی Wards Intelligence به نقل از انجمن اطلاعات انرژی ایالات متحده، ضریب نفوذ این خودروها در سه ماهه اول در امریکا 18 درصد بود، که از 18.8 درصد در سه ماهه چهارم سال 2023 تغییر چشمگیری نداشته است.


منبع: CNBC

۲۰ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۰۳
تعداد بازدید : ۲۱۰
کد خبر : ۷۰,۴۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید