به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تعرفه های اتحادیه اروپا برای خودروهای الکتریکی ساخت چین

پایگاه خبری فولاد ایران- کمیسیون اروپا امروز صبح اعلام کرد که با توجه به یافته‌های جاری خود از تحقیقات ضد یارانه‌ای در مورد واردات خودروهای برقی باتری‌دار چینی، همه خودروهای تسلا وارداتی از چین مشمول تعرفه 9 درصدی خواهند بود. تعرفه‌های پیشنهادی برای سایر شرکت‌های خودروهای برقی کمی پیش از آنچه می‌تواند در اواخر سال جاری به سیاست تجاری اتحادیه اروپا تبدیل شود، بازنگری شد.
به گزارش فولاد ایران، از میان همه عوارض پیشنهادی برای خودروهای برقی چینی وارداتی به اتحادیه اروپا، به نظر می‌رسد تسلا برنده بزرگی باشد و کمترین نرخ 9 درصدی را پرداخت کند. رویترز خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا «نرخ کاهش یافته جدیدی را برای تسلا 9 درصد تعیین کرد که کمتر از 20.8 درصدی است که در ماه جولای نشان داده بود».
در مورد شرکت سازنده MG SAIC Motor Corp، Volvo Car AB مادر Geely، و BYD Co.، هر یک از این شرکت ها به ترتیب 36.3، 19.3 و 17 درصد، مشمول تعرفه خواهند بود.
سایر شرکت های همکار مشمول تعرفه 21.3 درصدی و شرکت های غیر همکار با نرخ 36.3 درصدی مشمول تعرفه خواهند بود. این نرخ ها به عوارض فعلی 10 درصدی که صادرکنندگان چینی با آن مواجه هستند اضافه می شود.
مقامات اتحادیه اروپا توضیح دادند که فقدان آشکار یارانه پکن برای شرکت های خارجی یکی از عوامل در محاسبه تعرفه است.
این تعرفه ها بخشی از تحقیقات ضد یارانه ای است که اوایل امسال آغاز شد. این تعرفه ها می توانند تا 30 اکتبر به قانون تبدیل شوند و به مدت پنج سال به قوت خود باقی بمانند.
پکن مدعی شده است که تعرفه های پیشنهادی حمایتی است و تهدید به تلافی تجاری کرده است. پکن همچنین اظهار کرده است که تعرفه های پیشنهادی را در سازمان تجارت جهانی به چالش می کشد.


منبع: Oilprice

۵ شهریور ۱۴۰۳ ۱۰:۰۲
تعداد بازدید : ۲۱۶
کد خبر : ۷۰,۶۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید