به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا رکود طولانی مدتی در انتظار بازار جهانی باتری است؟

پایگاه خبری فولاد ایران-در سال جاری گزارش‌هایی مبنی بر اینکه بازار خودروهای برقی، به‌ویژه در خارج از چین، در حال فروپاشی است، به‌طور مداوم منتشر شده است. در حالی که رشد فروش مطمئناً نسبت به سرعت شدید چند سال گذشته کاهش یافته، فروش جهانی خودروهای برقی در سال جاری به راحتی باید از مرز 20 میلیون دستگاه عبور کند.
در مجموع ظرفیت باتری به کار گرفته شده ( که نشانگر بهتری برای بررسی تقاضای مواد اولیه باتری نسبت به فروش واحد به تنهایی است ) در بازار جهانی خودروهای الکتریکی در نیمه اول سال 23 درصد افزایش یافت.
در مجموع، 365.5 گیگاوات ساعت باتری نو از ژانویه تا ژوئن به جاده‌های جهان وارد شده است.  از طرفی این نرخ رشد علیرغم چرخش محسوس بازارها به سمت خودروهای هیبریدی که ذاتاً باتری‌های کوچک‌تری دارند، رخ داده است.
به گزارش فولاد ایران،در این بین کاهش قیمت ها خبر خوبی برای خودروسازانی است که تلاش می کنند قیمت های خودروهای برقی خود را با خودروهای موتور احتراق داخلی مطابقت دهند و باید انگیزه جدیدی برای پذیرش مصرف کننده ایجاد کند. با این حال، برای استخراج کنندگان فلزات باتری، رشد تقاضای سالم از بخش خودروهای برقی اکنون به طور کامل تحت الشعاع ترس از رکود طولانی مدت قیمت ها قرار گرفته است.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان شمال

۷ شهریور ۱۴۰۳ ۱۲:۳۲
تعداد بازدید : ۲۵۸
کد خبر : ۷۰,۶۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید