به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تنوع تعرفه های آمریکا علیه چین

پایگاه خبری فولاد ایران – آمریکایی ها انواع مختلفی دارند و انواع مختلفی از استراتژی های تعرفه وجود دارد. این پیام کلیدی برای حذف تعرفه‌های وارداتی جدید جو بایدن برای کالاهای مختلف چینی است.
ترامپ از تعرفه ‌ها به ‌عنوان ابزاری صریح در استراتژی تک ‌رشته‌ای برای کاهش کسری تجاری آمریکا با چین استفاده کرد، اما برای بایدن، این تعرفه‌ها بخشی از یک طرح بسیار گسترده ‌تر است. هدف از این کار نه تنها مقابله با مرکانتیلیسم چین، پیامدهای اقتصادی و سیاسی جهانی ناشی از آن و شکست سیستم تجاری موجود، بلکه گسترش ظرفیت در حوزه های کلیدی مانند نیمه هادی ها و فناوری پاک است.
به گزارش فولاد ایران، این یک استراتژی تجاری است که همچنین با هدف ایجاد یک اتحاد دموکراتیک واقعی - در میان طرفداران محیط زیست و اتحادیه های کارگری، در سراسر ایالت های آبی و قرمز و در نهایت، با متحدان خارج از کشور، پیرامون انتقال انرژی پاک است.
همه اینها چیزی است که اروپا و سایر دموکراسی ‌های لیبرال نه تنها باید از آن حمایت کنند، بلکه باید از آن الگوبرداری کنند. درک این امر مستلزم بیرون آمدن از سیلوهای تکنوکراتیک معمولی است که بحث در بروکسل را دیکته می کند. همچنین مستلزم کنار گذاشتن ریاضیات بازار منسوخ شده است که متأسفانه هنوز مشخصه اکثر تحلیل های اقتصادی است. به عنوان مثال، تلاش برای محاسبه هزینه‌های اقتصادی بالقوه تعرفه‌ها بر اساس مدل‌ هایی که شرایط بازی یکنواخت جهانی را فرض می‌کنند، چه فایده‌ای دارد، در حالی که هیچ کشوری، قطعاً نه کشوری ثروتمند با استانداردهاي زیست‌ محیطی و کار مناسب، نمی‌تواند بر سر قیمت با چین رقابت کند.
چرا باید استدلال کنیم که جهان باید صرفاً تخلیه گسترده چینی از فناوری های پاک را به عنوان راه حلی برای گرم شدن کره زمین بپذیرد، در حالی که هزینه کربن واقعی تولید چنین کالاهایی با نیروی زغال سنگ و همچنین انتشار گازهای گلخانه ای موجود در حمل و نقل آنها حتی در نظر گرفته نمی شود.
این ایده خوبی نیست که دنیا تمام تخم مرغ های تولیدی خود را در یک سبد نگه دارد. تاد تاکر، رئیس سیاست صنعتی و تجارت در موسسه روزولت، می گوید که جهان به تعداد انگشت شماری از دولت های خودکامه وابسته بوده است. این برای ثبات قیمت انرژی، اقتصاد یا آب و هوا خوب نیست.
سهم بازار چین برای باتری، حدود 60 درصد، تقریباً برابر با سهم تولید فعلی 13 کشور اوپک است. کاخ سفید به درستی سعی در اصلاح این روند دارد. تا حدی این کار را با استفاده از تعرفه‌هایی انجام می‌دهد که فضایی را برای تولید داخلی کالاهای حیاتی با پرداخت منصفانه و سازگار با محیط ‌زیست ایجاد می‌کند. در حالی که ترامپ می‌خواهد تولید خودروهای الکتریکی را کنار بگذارد، دولت بایدن تلاش می‌کند کارگران و صنایع خانگی را در طول دوره گذار نگه دارد و تضمین کند که آمریکا می‌تواند به نقش خود در مبارزه با گرمایش جهانی ادامه دهد.
سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های اخیر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، و همچنین اظهارات اروپایی‌ها از جمله نخست‌وزیر سابق ایتالیا، انریکو لتا و ماریو دراگی، این خوش بینی را ایجاد می کند که سرانجام اروپا ممکن است آماده گفتگوی واقعی در مورد استانداردهای کار مشترک و محیط‌ زیست باشد. اروپا چین را به عنوان یک بازار صادراتی خوب می دید اما اکنون، مازاد ظرفیت چینی و ناکامی های سازمان تجارت جهانی معادله را به گونه ای تغییر داده است که نیازمند یک رویکرد جدید رادیکال برای تجارت است. و برخلاف کسانی که می‌خواهند اقتصاد سیاسی و رویکردهای ایالات متحده و چین را یکسان بدانند، مکرون خاطرنشان می‌کند که «ما متحدان آمریکایی ها هستیم.» اگر بایدن مجدداً انتخاب شود، شاهد خواهیم بود که اروپا سرانجام ایده ای را که این دولت مطرح کرده است، پذیرفته است. جهان تغییر کرده است و تجارت نیز باید تغییر کند. گفتن چنین چیزی حمایت گرایانه نیست. واقع بینانه است.


منبع: فایننشال تایمز

۱ خرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۲۷
تعداد بازدید : ۳۲۷
کد خبر : ۶۹,۵۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید