به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

باتری سازان چینی در مواجه با توقف فروش خودروهای برقی آلمان

پایگاه خبری فولاد ایران- هر روز که می گذرد، اخبار بیشتری مبنی بر اشباع بازار خودروهای برقی به گوش می رسد. ابتدا، تولیدکنندگان سرمایه‌گذاری‌های خودروهای برقی را کاهش دادند، سپس به تدریج به سمت خودروهای هیبریدی بازگشتند و اکنون چین به دلیل کمبود تقاضای سرمایه‌گذاری از آلمان خارج می‌شود.
به گزارش نیکی آسیا، تولیدکنندگان باتری خودروهای الکتریکی چینی به دلیل کاهش فروش خودروهای برقی، توسعه خود را در آلمان کاهش می‌دهند.
به گزارش فولاد ایران، کاهش سرمایه گذاری چینی ها در تولید باتری آلمان با تصمیم آلمان در اواخر سال 2023 برای پایان دادن به یارانه خرید خودروهای برقی مطابقت دارد که منجر به کاهش ثبت نام خودروهای الکتریکی به 12.2 درصد در آوریل شد.
در اروپا، این تغییر در بحبوحه بحث‌های گسترده‌تر، مانند ممنوعیت موتورهای احتراقی در سال 2035 توسط اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد، که به طور فزاینده‌ای توسط سیاستمداران آلمانی مورد انتقاد قرار می‌گیرد و استدلال می‌کنند که این رونق اقتصادی آلمان را تهدید می‌کند.
با وجود این، خودروسازان بزرگ آلمانی مانند آئودی، مرسدس بنز، اوپل و فولکس واگن قبل از پایان مهلت سال 2035 از موتورهای احتراقی دور می شوند، در حالی که ب ام و و پورشه تاریخ خاصی را تعیین نکرده اند. کای کریستین مولر، معاون سخنگوی اتحادیه باتری فراونهوفر افزود: لغو یارانه‌ها باعث شد چندین خودروساز آلمانی برنامه‌های خود را برای پایان دادن به تولید خودروهای احتراقی به عقب بردارند.
فردیناند دودنهوفر، مدیر مرکز تحقیقات خودرو در بوخوم، گفت: «این تعرفه‌ها به طور مصنوعی قیمت خودروهای الکتریکی را برای مصرف‌کنندگان اروپایی افزایش می‌دهد و من قبلاً شنیده‌ام که تامین‌کنندگان قطعات خودرو سفارشات تولید خودروهای الکتریکی و کارخانه‌های موتور احتراقی را متوقف می‌کنند."


منبع: Oilprice

۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۱۰
تعداد بازدید : ۲۰۰
کد خبر : ۶۹,۷۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید