به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رشد خودروهای برقی ساخت چین در اروپا

پایگاه خبری فولاد ایران- ثبت نام خودروهای برقی ساخت چین در اروپا بین ژانویه تا آوریل، علیرغم تهدید تعرفه های بالاتر بر واردات خودروهای باتری دار از این کشور، نسبت به سال قبل 23 درصد افزایش یافته است. 
بر اساس تحقیقات خودروسازی اشمیت، که فروش خودروهای باطری در اروپا را تجزیه و تحلیل می کند، در مجموع 119300 خودروی برقی ساخت چین در چهار ماه اول سال 2024 در اروپای غربی از جمله بریتانیا به ثبت رسیده است. ماتیاس اشمیت، گفت: «خودروسازان به تولید وسایل نقلیه از چین ادامه می دهند، زیرا در حال حاضر بهترین فرصت را برای کسب سود از یک وسیله نقلیه الکتریکی فراهم می کند.» 
به گزارش فولاد ایران، اتحادیه اروپا به بازار منتخب صادرکنندگان چینی تبدیل شده است و به این دلیل تعرفه 10 درصدی بر واردات خودروهای برقی چین وضع می کند. آمریکا ماه گذشته تعرفه 100 درصدی بر این خودروها وضع کرد. 
بروکسل قرار است تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا یارانه‌های پکن به خودروهای برقی ساخت چین کمک کرده است تا خودروهای اروپایی را کاهش دهد یا نه، نهایی کند. برندهای غربی و ژاپنی تولید شده در چین از جمله تسلا، فولکس واگن و هوندا 54 درصد از کل خودروهای الکتریکی ثبت شده چینی را در چهار ماه اول به خود اختصاص داده اند و مارک های چینی مانند MG و BYD باقی مانده را تشکیل می دهند. 
تولید خودرو در چین ارزان‌تر است. روسای خودروسازان جهانی، از تسلای ایلان ماسک گرفته تا مرسدس بنز و فولکس واگن، در ماه‌های اخیر از تعرفه‌های گمرکی بر خودروهای ساخت چین در آمریکا و اروپا سخن گفته‌اند، ولی از انتقام‌جویی مضر چین می‌ترسند. در اقدامی که به جلوگیری از تعرفه‌های بالاتر کمک می‌کند، BYD چین ماه گذشته اعلام کرد که مطالعه سایت‌های کارخانه دوم اروپایی را آغاز کرده است. ولوو گفته است که از سال آینده مدل EX30 EV خود را در کارخانه خود در گنت و همچنین در چین تولید خواهد کرد. 
چشم انداز تعرفه های بالاتر همچنین به این معنی است که بعید است واردات برای تولیدکنندگانی که می خواهند سهم قابل توجهی از بازار به دست آورند، گزینه بلندمدتی باشد. 
علیرغم نگرانی مدیران خودروهای اروپایی در مورد هجوم خودروهای برقی چین، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که رشد واردات از این کشور در آینده کاهش یابد. مایکل تیندال، تحلیلگر خودرو در HSBC، گفت که آگاهی محدود مصرف کنندگان اروپایی از برندهای چینی احتمالاً افزایش سهم بازار آنها را کاهش می دهد. او گفت: «آنچه اروپایی ها می خرند و چینی ها لزوماً همپوشانی ندارند.»

 

منبع: فایننشال تایمر

۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۳۷
تعداد بازدید : ۱۶۹
کد خبر : ۶۹,۷۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید